استارت‌آپ

پذیرندگان آغازین

پذیرندگان آغازین چه کسانی بودند و یا هستند؟

شاید یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مصرف‌کنندگان و یا مشتریان یک فروشگاه و یا هر کسب و کاری، پذیرندگان آغازین باشند، به خصوص کسب و کارهای نوپا، استارت‌آپ‌ها و یا آن دسته از افرادی که محصول و یا خدمت جدیدی را وارد بازار کرده‌اند، علاقه زیادی به این پذیرندگان آغازین نشان می‌دهند، فقط و فقط به یک دلیل! آن هم تمایل زیاد این افراد برای ریسک کردن و اولین بودن! شاید برای بعضی از آن‌ها یک عادت غیر قابل ترک باشد که همیشه اولین محصول عرضه شده را در اختیار داشته باشند. به عنوان مثال فقط کافیست در آستانه اولین روز فروش محصولات جدیدا معرفی شده توسط شکت اپل، به صف های طولانی و افرادی که شب و روز منتظرند تا اولین ها باشند نگاه کنید!! بله! این‌ها همان پذیرندگان آغازین محصولات اپل هستند.
ماجراجویی، کنجکاوی، قدرت ریسک، میل به اولین بودن و … از نشانه‌های پر رنگ این افراد است. در حقیقت این افراد هیچ ترس و نگرانیی از ماندن در صف‌های طولانی، خرید محصول اشتباهی، مشکلات روزهای اولیه و … ندارند و برای استفاده از محصول و یا خدمت ارایه شده توسط کسب و کار و یا بروزرسانی جدیدا منتشر شده، لحظه شماری می‌کنند.
این افراد تمایل دارند به عنوان اولین و با سرعت هرچه بیشتر خرید کنند و تجربه خود در رابطه با محصول و یا خدمتی که دریافت کرده‌اند را به اشتراک بگذارند و نظرات خود را – چه مثبت و چه منفی –  برای دیگران بازگو کنند.
در بعضی موارد، کسب و کارها از پذیرندگان اولیه و یا آغازین به عنوان جامعه اولیه برای آزمون و بررسی محصول و یا خدمت خود استفاده می‌کنند، این افراد در درجه دوم به مبلغ پرداختی و هزینه دریافت محصول و خدمت ارایه شده، اهمیت می‌دهند و درجه اول رتبه‌بندی ذهنی این افراد اولین بودن است! شاید این افراد اگر چند ماه صبر کنند بتوانند ارزش پیشنهادی ارائه شده توسط کسب و کار مورد نظرشان را با مبالغ پایین‌تری به دست بیاورند اما مالکیت این آیتم زودتر از دیگران چیزیست که آن‌ها را راضی به پرداخت مبلغ بیشتر می‌کند.

تجربه شخصی: به عنوان یکی از همین افراد، در اولین روزهای پیش‌فروش گوشی پرچم‌دار سامسونگ (اس ۸ پلاس)، اقدام به پیش‌خرید کردم تا جزو اولین افراد باشم!! اما متاسفانه با ورود این محصولات به ایران، به جای تحویل محصولات به پیش‌خریدکنندگان، برای اینکه با تحویل به پذیرندگان آغازین (یعنی من و …!!) قیمت افت نکند، فروش در بازار آغاز شد و بعد از اینکه هر کس این محصول سامسونگ را در دست داشت، به دست من و امثال من رسید

جذب پذیرندگان آغازین به سمت یک محصول می‌تواند با تاکید بر امکانات و ویژگی‌های جدید، اولین تجربه ویژه از محصول، و یا نسخه آزمایشی ارایه شده به مستریان باشد.
همیشه این نکته را در نظر بگیرید که فروش به پذیرندگان اولیه، شاخص کاملا واقعی از میزان موفقیت یک محصول و یا خدمت در بازار نیست! اما برای یک کسب و کار به خوبی اطلاعاتی از میزان موفقیت و مشکلات احتمالی راه‌اندازی اولیه ارایه می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بستن
بستن